Op naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu Op naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu

Op naar Suriname

Blijf op de hoogte en volg Klara

25 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

24 maart: De avond voordat ik naar Suriname kon vertrekken. Met de nodige zenuwen (vooral dan bij mijn broer Pieter) zorgde ik ervoor dat mijn koffers klaar stonden en dat alle nodige papieren in orde waren.

25 maart: Eindelijk was het tijd om naar Suriname te vertrekken. Met de koffer in de hand vertrok ik om 5.30u in het gezelschap van mijn papa naar de luchthaven van Shiphol. Daar aangekomen was het even zoeken naar Celien en Sam. Eens we elkaar gevonden hadden was het tijd om stilletjes aan afscheid te nemen van onze familie en in te checken. Na het inchecken hebben we nog even genoten van een lekkere smoothie of koffie en nog een paar dingen gekocht voor in het vliegtuig.

Na nog even wachten mochten we het vliegtuig op, nu wordt het toch echt wel spannend! Na het opstijgen was het tijd om een paar filmpjes te kijken, want ja het is toch wel 9 uur vliegen. Tijdens de vlucht werden we ook super bediend door een vriendelijke stewardes en kregen we 2 keer eten en een tussendoortje.

Na 9 uur vliegen was het dan eindelijk zover, we waren in Suriname! En amai, het is hier echt wel warm! Na nog een uurtje aanschuiven aan de douane, namen we de taxi tot aan ons huisje. Aangekomen aan ons huisje (rond 20u lokale tijd), werden we ontvangen door Marisca (onze contactpersoon hier). Zij reed met ons al eens door de buurt om deze al een beetje te bekijken en had ook brood, vlees en confituur voor ons gekocht, zodat we niet direct naar de winkel moesten.

Hierna was het tijd om de kamers te verdelen en een beetje uit te pakken. Uiteindelijke waren we om 22u (lokale tijd) zo moe dat we in ons bedje gekropen zijn.

Het was even aanpassen aan een ander bed, maar uiteindelijk ben ik dan toch in slaap gevallen. Rond 3u (lokale tijd) werd ik echter terug wakker van de kou, bleek dat we de airco een beetje te hard hadden gezet ;) Maar na een tijdje is het dan toch gelukt om terug in slaap te vallen.

Zo dit was het voor de eerste dag

Groetjes Klara