Een eerste kennismaking met Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu Een eerste kennismaking met Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu

Een eerste kennismaking met Suriname

Blijf op de hoogte en volg Klara

26 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Vanmorgen werd ik rond 5.45u wakker, nadat Sam ook wakker was zijn we samen in de tuin van ons huisje gaan zitten. Hier hebben we kunnen genieten van de ontwakende natuur tot ook Celien wakker was. Samen hebben we nog even buiten gezeten. Nadat we ons een beetje hadden opgefrist en onze hadden aangekleed zijn we met zijn allen even naar de markt bij ons in de straat geweest. Hier hebben we enkele tomaten en bananen gekocht en hebben we ook een grote watermeloen kunnen op de kop tikken.

Na het ontbijt hebben we ons in de hangmatten gelegd die in de tuin hangen en hebben we genoten van het mooie weer en de natuur in onze tuin. Tegen 10u (lokale tijd) stond Marisca ons weer op te wachten om samen al eens langs onze stage plaatsen te rijden. Na een tochtje naar het Psychiatrisch centrum waar Sam en Celien stage zullen lopen was het tijd om langs het Academisch ziekenhuis (mijn stageplaats) te rijden. Op het eerste zicht was dit een redelijk oud gebouw, het was echter wel redelijk groot.

Hierna nam Marisca ons ook mee naar de winkel om al wat boodschappen voor de middag te halen. Na het eten zijn we echter nog een keer naar de winkel geweest om deze eens rustig te bekijken en de resterende boodschappen te doen.

In de late namiddag hebben we onze fietsen genomen en zijn we naar Paramaribo zoo geweest. Hier kwamen we tot het trieste besef dat de dieren die hier verbleven echt een armzalig leven leiden. Ze zaten allemaal in zeer kleine kooien en zagen er ook bijna allemaal zeer mager uit. Dit was echt jammer om te zien, vermits de dieren eigenlijk in een zeer kleine ruimte zitten in hun natuurlijke habitat.

Na de zoo zijn we op ons gemakje terug naar ons huisje gefietst en hebben we ons even rustig bezig gehouden.

Tegen 17.30u (lokale tijd) zijn we aan de voorbereidingen van het avondeten begonnen 'Pasta Pesto'. Na het eten waren we allemaal zo moe dat we ons terug rustig hebben bezig gehouden en vroeg in ons bedje zullen kruipen.

Morgen is onze eerste stagedag en we vinden het ook allemaal wat spannend om morgen naar onze stageplaatsen te moeten gaan. Ik hoop dat ik er morgen geraak ( de wegbeschrijving van Marisca was namelijk niet altijd even duidelijk ;) ) Hopelijk zijn ze op de dienst een beetje vriendelijk en voel ik me er snel thuis.

Zo dit was het wel weer voor vandaag!

Groetjes Klara