Week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Klara

08 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Ondertussen zijn we al 2 weken hier in Suriname. En ik moet zeggen dat ik het nog steeds fantastisch vind om hier te zijn.

De afgelopen stageweek viel ook al wat beter mee dan de eerste week, al waren er wel enkele situaties waar ik het moeilijk mee had. (Hier later meer over)

Tijdens de voorbije week hebben ze me steeds meer verantwoordelijkheden gegeven op de afdeling. Zo heb ik maandag de medicatie mogen klaarzetten onder begeleiding en de dagen erna mocht ik dit steeds zelfstandig doen. Voor de rest heb ik ook al mogen meelopen met de dokterstoer en ben ik al mee mogen gaan naar verschillende onderzoeken. Ook heb ik al de verantwoordelijkheid mogen nemen over een patiëntenkamer (4 kindjes). Ik moest er dan ook voor zorgen dat ze allemaal gewassen werden, hun medicatie kregen en optijd waren bij hun afspraken. Om deze taak te kunnen voltooien moest ik mijn medestudenten dan ook aansturen. Het was in het begin even wennen om de andere studenten te moeten aansturen en te zorgen dat alles in orde geraakte, maar het is me toch gelukt. ;)

Op vrijdag hebben we een typische Surinaamse regendag kunnen meemaken. Het heeft de hele dag geregend en hier regent het niet met beetjes, maar valt de regen met bakken uit de lucht. Gevolg was dan ook dat de straat tegen de tijd dat Sam en Celien naar huis moesten fietsen onderwater stond.

Vrijdagavond hebben we een gezellige avond gehad met de Nederlandse meisjes die in het huis voor ons logeren.

Op zaterdag hebben we een hele namiddag aan het zwembad gelegen en ik moet toegeven dat de zon toch wel wat harder scheen dan ik gedacht had. Resultaat rode benen, een rode buik en rode schouders. Maar al bij al valt het nog wel mee en wordt dit normaal nog allemaal bruin ;)

Op zondag gaan we in de voormiddag eerst even naar de markt en nadien gaan we een beetje relaxen bij ons in de tuin of gaan we als het regent wat voor school werken.

Zo dit was het wel weer, tot de volgende ;)

Groetjes Klara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Stage lopen in Suriname

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2017

Wist je dat ...?

31 Mei 2017

Week 10

27 Mei 2017

Week 9

20 Mei 2017

Week 8

13 Mei 2017

Week 7
Klara

Actief sinds 17 Juni 2017
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2790

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 04 Juni 2017

Suriname

Landen bezocht: