Week 4+5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu Week 4+5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klara Van der Auwera - WaarBenJij.nu

Week 4+5

Blijf op de hoogte en volg Klara

29 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Hey hey,

Het is weer even geleden dat ik nog eens iets gepost heb, maar we hebben het hier erg druk met het stage lopen, het huishouden runnen, schooltaken maken en ontspannen.

Hier even een korte samenvatting van wat we de voorbije 2 weken allemaal hebben gedaan.

Tijdens week 4 ging de stage gewoon zijn gangetje, wel heb ik op het einde van de week afscheid moeten nemen van mijn eerste stagedienst. Ik vond dit best wel een beetje jammer, vermits ik mij net begon thuis te voelen op de dienst.

Zaterdag hebben we een hele dag voor school gewerkt, want ook als je hier in Suriname zit, moet je je aan de deadlines houden. Zondag zijn we gaan zwemmen in Torarica (waar we een abonement genomen hebben). Daar kwamen we toevallig Lore en Louise (de meisje waarmee we de schildpadden toer hebben gedaan) tegen. Samen hebben we even kunnen genieten van de zon alvorens het begon te regenen. Gelukkige was de regen snel voorbij en konden we weer verder zonnen en zwemmen. 'S avond spraken we af om samen iets te gaan eten in een gezellig restaurantje. Na een gezellige avond was het dringend tijd om terug naar huis te gaan. De volgende dag hadden we namelijk terug stage.

Maandag was voor mij bijna even spannend als de eerste stagedag hier in Suriname. Terug een nieuwe afdeling, met nieuwe verpleegkundigen en hun eigen werking. Deze week was het dan ook weer even wennen en afwachten hoe het allemaal verloopt.

Donderdag vierden de Nederlanders Koningsdag en ook wij gingen even een kijkje nemen op een feestje dat hiervoor georganiseerd werd. Jammer genoeg moesten we optijd weer naar huis, vrijdag was namelijk nog een stagedag. Na een week stage was het eindelijk terug tijd voor het weekend!

Zaterdag hebben we eerst kunnen uitslapen (alé dit hebben we toch geprobeerd) en nadien hebben we voor school gewerkt. De rest van de dag verliep rustig.

Zondag hebben we deelgenomen aan een BBQ in Overbridge (een resort aan de rivier), dit werd georganiseerd door Su for You (een organisatie die zich richt tot buitenlandse studenten). We gingen hier naartoe om nieuwe mensen te leren kennen, maar jammer genoeg vertrekken alle mensen die op de BBQ aanwezig waren deze week weer naar huis. Ook het weer sloeg een beetje tegen, het heeft namelijk goed geregend als we daar waren. Maar al bij al was het wel een leuke dag. De rit met de bus erheen was ook alles behalve saai, we zaten namelijk in een karaoke bus en ja hoor er werd luidkeels meegezongen.

Zo dit was het weer voor week 4 en 5.

Tot snel!

Groetjes Klara xxx